07 september 2009

Glädjande personaldagar i Örebro


Laleska Borges, Karim Aziz, Leo Ericsson. Tre otroligt duktiga och modiga 14-17-åringar.

I Jönköping glömde jag en svart tröja. Förmodligen på grund av det avtryck kaffemannen lämnade efter sig. Den fick jag igen i Örebro där all personal i Hyresgästföreningen var samlad. Där glömde jag samma svarta tröja igen, förmodligen på grund av den glädje mötet med personalen lämnade efter sig. Idag ska jag få tillbaka tröjan i Västerås.

Man vet inte men den kan ju komma med ända hem trots att jag har höga förväntningar på att dialogmötet i Västerås om Agenda 2016 ska väcka heta känslor, vilket tycks vara det som påverka mitt minne för tröjor.

I Örebro var jag bland annat på ett seminarium som Ali Al-Djaber från vår region i Stockholm hade om unga eldsjälar. Undra på att man blir glad. Förutom Ali stod där tre otroligt duktiga och modiga 14-17-åringar och berättade om den skillnad de gör i Järfälla. Det är fantastiskt vad duktiga människor på 14 kan vara. De fixade allt från fotbollsturneringar till klottersanering i sitt eget bostadsområde. Hyresgästföreningen är bra den med som hjälper till att få igång jobbet.

Det är inte bara tröjor jag förlägger, även lappar med namn kan komma bort. Jag återkommer om namn på de tre klottersanerarna, fotbollsarrangörerna och mycket mer som ni ser på bilden (nu finns namnen under bilden!). De är värda att lyssna på.

Inga kommentarer: