05 juli 2008

Ett tips till Alliansen



Jag är en passionerad pressklippsläsare, texttvkollare, kvällstidningsläsare, morgontidningsläsare och tvnyhetstittare.

Mig närstående barn trodde ett tag att Rapport, Aktuellt och TV4 Nyheterna hette "Rubrikerna" eftersom jag varje hel och halvtimme när det var nyhetsutsändning försökte få dem att byta kanal genom att säga - Vi kan väl i alla fall höra på rubrikerna.

Min pappa svarade aldrig i telefon när det var nyheter med motiveringen: Sådana som ringer då är det ändå ingen idé att tala med. Detta gällde även under sportsändningar. Så jag lider väl av både ett genbundet och socialt arv som tvingar mig ut på ständig nyhetsjakt.

Alla rubriker om hyror, hyresrätt, utförsäljning, ombildning, hyreskrav, hyreshöjning, EU och allmännyttan, missnöjda privata fastighetsägare lyser därför likt neonskyltar ur tidningssidor och tv-rutor.

Nu efterlyser jag artiklar med lite positivare innehåll. Jag är utled på att läsa alla artiklar om hyreshöjningskrav, utförsäljningar, ombildningar, missnöjda fastighetsägare, oroliga hyresgäster och fiffel och båg,

Nu när Almedalsveckan är på ingång är det precis rätt läge. Alliansen kan göra om tricket från förra året. Då skedde en fullständig uppslutning kring landets villaägare. Nu är det dags för uppslutning kring hyresrätten och hyresgästerna.

Ett litet tips i all enkelhet.

Inga kommentarer: