23 juni 2011

TREVLIG MIDSOMMAR


Jag vill önska alla mina bloggläsare en trevlig midsommar.

Det kommer att bli härligt att vila lite. Snart är det dags för Almedalen och då kommer jag att rapportera om vad som tilldrager sig på Café Hyran som har öppet måndag- torsdag 15.00 - 16.30. Vi räknar med att alla kommer att passera Café Hyran eftersom den ligger precis mitt i smeten på Donner plats.


Där ska vi haffa makthavare, bjuda på muffins och prata bostadspolitik. Till exempel att det brådskar med en utredning för att komma till rätta med den skattemässiga obalansen mellan de olika boendeformerna.

Men först ska jag åka en vända till Dalarna. På Brunnsviks Folkhögskola samlas cirka 140 förtroendevalda från våra 3 regioner i norr om Stockholm. Det är dessutom jubileum, i 20 år har man arrangerat ett sommarforum.

Det kommer att bli härligt. Men först ska jag dansa runt midsommarstången.

Ha det så bra, så hörs vi.

Inga kommentarer: