03 juni 2008

60, hur kul är det?

Hur kul som helst. Livet rusar iväg som ett höghastighetståg i medvind. Idag fyller jag till min stora överraskning 60 år. Hur det gick till och var har jag varit under tiden detta åldrande pågått återstår att klura ut.

Att fylla 60 år är lite lagom omärkvärdigt. Man är varken ålderdomssvag eller framtidshopp. Man bara är. Man får vara mera som man själv vill. Kraven har lättat. Och ingen har börjat luta sig fram emot mig för att tala långsamt och tydligt om ointressanta saker. Jag hoppas det dröjer till 85-årsåldern innan den dagen kommer.

För 60 verkar lika kul som 50 gjorde. Då hade jag precis börjat på Hyresgästföreningen. Det är verkligen så kul. Jag känner mig lyckligt lottad som har ett sådant toppenjobb.

Hyresgästföreningen fyller år hela tiden. Någon förening firar 1 års jubileum och någon firar 90. Några medlemmar gick med igår och andra har varit med i 50 år.

Och så kommer det att hålla på. Heja Hyresgästföreningen.

Jag må jag leva uti hundrade år!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Ha en jätteskön dag!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen, och så ses vi i Luleå!

Anonym sa...

GRATTIS BARBRO!

Anonym sa...

Grattis, Barbro!
Det är som du skriver - man är varken gammal eller ung längre - man bara är.
Hipp Hipp Hurra
på din 60 åriga födelsedag!
Kram/ Anni

Anonym sa...

Grattis Barbro!
Hoppas du har fått mycket god tårta idag!!


Det är så bra att fira-
vi i Hyresgästföreningen i Göteborg och Västra Sverige ska fira nästa vecka. Vi i ungdomsnätverket, som bildades efter vi träffat dig och blivit så inspirerade på "din nya stad" konferansen, har nämligen vårat första arrangemnag då- en manifestation och debatt om bostadsbristen i Göteborg. (så klart inte ett ämne att fira men ett första arrangemnag att hurra för:) )

Du är så klart varmt välkommen att komma om du har möjlighet!

Grattis igen och varma hälsningar Ia Börjesson

Anonym sa...

Grattis i efterskott Barbro! Kram, Anna E

Anonym sa...

Grattis Barbro ... du vet väl att det inte är åren i ditt liv som räknas. Det är livet i dina år.

Anonym sa...

Hallå Barbro!
Grattis så här lite i efterskott! Härligt med tvillingar...tycker jag...
Vi ses i Luleå! Hälsningar Ilse