01 juni 2008

Bukfett och diabetes

Jag har semester. Jag ska nämligen fylla en himla massa år. Ska man verkligen blogga när man har semester undrar kanske en del. Jag räknar mig själv till de undrande. Jag kan inte bestämma mig riktigt.

Det påstås ju vara viktigt att koppla av och ha ledigt. Det låter väl i och för sig klokt och förståndigt. Det verkade i alla fall bra ända tills jag läste om risken för bukfett och diabetes. Om man kopplar av för snabbt ökar nämligen risken för bukfett och diabetes. Att det är farligt när det går för fort tycker jag i och för sig är en tanke som går att ta till sig. Jag har däremot hittills aldrig varit rädd för att koppla av för snabbt. Det får inte vara för tvära kast mellan arbete och vila säger de lärde nu.
Eftersom jag varken vill ha bukfett eller diabetes bloggar jag därför vidare som en ren säkerhetsåtgärd. Det verkar vara ett lämpligt avvägt hinder mot alltför snabb avkoppling.

Koppla inte bort nu. Läs majbloggarna framförallt om fastighetsägaren som kom av sig.

Inga kommentarer: