17 april 2009

I väntan på Vadå?


Det byggs för lite. Det vet alla och det kommer att bli ett ännu värre elände när babyboomens barn ska ut och jobba och vill ha eget tak och egna väggar. Häromdagen medverkade jag i Radio Dalarna. Om ägarlägenheter. Nästa vecka ska jag medverka i ett annat radioprogram. Om ägarlägenheter. Varför görs det inga radioprogram om bristen på vanliga bostäder såsom hyresrätter, kan man undra.

I veckans nummer av Dagens Samhälle skriver Karin Lindeberg och jag om vad man lär sig om man kollar vad forskningen säger om bostadsbyggande och att bostadsminister Mats Odell (KD) borde gräva där han står istället för att blicka mot grannländerna.

I dessa dagar när man ska miniblogga på Twitter tänker jag maxiblogga på bloggen. André som brukar fixa mina länkar är nämligen hemma hos den alldeles nyfödda sonen och har viktigare saker för sig än att länka artiklar till min blogg. Jag har dock en svag aning om att ni nog kommer rätt om ni klickar här.

Inga kommentarer: